zondag 22 juni 2014

De langste dag van het jaar

Gisteren, 21 juni, de langste dag van het jaar, hadden vrienden van ons het leuke idee om een feestje te houden om Midzomernacht te vieren. Om daar niet met lege handen toe te komen, maakte ik een tasje dat het geven van wijn meteen veel leuker maakt.
De inspiratie komt uit Zo Geknipt. De stof is van ons oude douchegordijn dat aan vervanging toe was wegens vieze vlekken her en der. Tussen die vlekken kon ik toch nog een aantal grote stukken knippen waar ik nog wat moois mee kan maken. Van het douchegordijn heb ik jammer genoeg geen foto - moet het nog wat meer in mijn systeem krijgen om van de verschillende stappen van het creatieproces foto's te maken, en niet alleen van het eindresultaat - maar wél van het eindresultaat:



In het boek worden de twee zakken aan elkaar genaaid zodat die niet meer van elkaar los gemaakt kunnen worden. Wat ik echter zo leuk vind aan dit idee, is dat in de zakjes ook flessen met bloemen gezet kunnen worden die dan ergens over heen gehangen kunnen worden. Als je de zakjes niet meer van elkaar kunt krijgen, is het nogal moeilijk om die ergens overheen te hangen, vandaar dat ik voor velcro (klittenband, voor de Nederlandse lezers onder u) heb gekozen. Die bleef niet heel goed plakken door het gewicht van de 2 flessen wijn. Maar toch is het handiger dan aan elkaar genaaid. Als ik die velcro nu een volgende keer verticaal ipv horizontaal plaats, dan zal die beter blijven plakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten