vrijdag 26 februari 2016

Een Daltonbroekje in tweevoud


Aan het begin van het jaar nam ik me voor om minder cadeautjes te maken om zo meer tijd te hebben om voor mezelf en mijn familie te naaien. Toch gaat deze blogpost over een cadeautje dat ik maakte voor het dochtertje van een vriendin. Ik maakte het eind december, dus technisch gesproken heb ik m'n voornemen niet geschonden, maar zelfs als ik uiteindelijk pas in 2016 weer had kunnen naaien, dan nog zou ik voor haar een cadeautje genaaid hebben. Zij is telkens zo enthousiast over wat ik maak en moedigt me aan. Zulke mensen verdienen een zelfgemaakt geschenkje.

 


Het dochtertje van mijn vriendin is 10 dagen na mijn ongeluk geboren. Daardoor kon ik haar pas gaan bewonderen toen ze al bijna 2 maanden was. Dat was ook het moment dat ik weer achter de naaimachine kon kruipen. Voor ingewikkelde dingen had ik geen tijd (dat was trouwens nog te belastend), dus wilde ik iets met snel resultaat. Ik dacht aan deze babylegging, maar toen zag ik bij haar twee Daltonbroekjes en wist ik dat dit het moment was om die - eindelijk - eens te maken. Ik had altijd gedacht dat dat broekje in tricot gemaakt moest worden, maar toen ik de La Maison Victor erbij nam, bleek dat je hiervoor ook katoen kon gebruiken. Dat vond ik wel een leuke ontdekking want hiervoor kun je mooi stofrestjes gebruiken aangezien je voor die kleine maten niet veel nodig hebt. Ik koos voor twee bosstofjes, omdat op het geboortekaartje bosdiertjes stonden.



De lichte stof bleek door te schijnen en aangezien het me niet mooi leek dat de eventuele tekening van de pamper erdoor zou schijnen, heb ik dat broekje gevoerd met een witte stof. Ik maakte gewoon 2 broekjes en zette dan de boorden aan de twee broekjes. Ik vergat hiervan een foto te maken.




Het blijkt inderdaad een makkelijk patroon te zijn met een hoog schattigheidsgehalte. Dit zal dus herhaald worden, voor de eigen zoon, aangezien dit patroon tot maat 92 gaat en makkelijke broekjes altijd van pas komen.

Stof: Woodland Adventure Style van Camelot Cottons (de donkere) en de lichte is van Copenhagen Print Factory. Ik denk dat beide van bij Ella & Basiel komen, maar jammer genoeg verkoopt zij geen stoffen meer.
Patroon: Dalton broekje uit La Maison Victor.

Follow on Bloglovin

2 opmerkingen:

  1. Ik heb ze zelf al in katoen en in tricot gemaakt. In tricot gebruikte ik dezelfde stof als boord en geen boordstof. Ik ben benieuwd of dat goed gaat passen en blijven zitten. Die met boorstof lijkt mij nogal los. Als het een succes is ga ik er zeker nog maken. Ik ben blij dat ik binnenkort een modelletje heb om op te passen, nu blijft dat nog zo moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor jezelf naaien is fijn, maar cadeautjes geven aan mensen van wie je weet dat ze het appreciëren is dat ook! Toffe broekjes maakte je!

    BeantwoordenVerwijderen