zondag 22 maart 2015

Kraampakket: de speel & ga-zak




De familie is uitgebreid. Ik maakte een kraampakket als verrassing voor de ouders van dit kleine wezentje. De 10 cadeautjes verpakte ik in een opbergzak die ook als speelmat kan dienen naar dit voorbeeld, met dit verschil dat ik geen 14 kleine lappen van katoen knipte. Dat vond ik te veel werk (bij mij moet het vooruit gaan, weet je nog?) en ik vond het ook niet zo mooi. Ik werkte dus met 2 touwbanden. Dus 2 grote lappen in plaats van 14 kleine.


Ik ben erg tevreden over het resultaat en de snelheid waarmee dat bereikt werd. Nu heb ik geen enkel excuus meer om die speelmat/opbergzak niet in verschillende maten voor onze eigen boef/boeven te maken. We hebben er eentje (niet zelf gemaakt) waar de duplo in zit, maar de playmobil en de autootjes kunnen er ook één gebruiken.


Ik gebruikte een fleecedekentje voor de ene kant en een oud dekbed voor de andere kant. Het is de keuze van de ouders (en later van het kind zelf) welke stof ze binnen of buiten willen. 








Follow on Bloglovin

1 opmerking:

  1. Proficiat, tante Saskia! ;-) Heel leuk resultaat, die speelmat. Het zal hen zeker van pas komen - die van ons (met dank aan oma Tin) doet nog dagelijks goed dienst.

    BeantwoordenVerwijderen