donderdag 28 januari 2016

En ook een stoere jumpsuit




Het leek me wel leuk om met de stof waarmee ik deze leather sweater voor Niels maakte, ook iets voor zijn broertje te naaien. Ik dacht meteen aan de jumpsuit van Kiind; ik wilde wel eens kijken of je die ook in sweaterstof kon maken. 

Op een naaidate met dezelfde vriendin met wie ik ook deze rok naaide, zette ik de schaar in de stof om er een maat 80 uit te knippen. Toen bleek echter dat ik net tekort kwam; ik knipte de broekspijpjes korter, en maakte de boorden wat langer, met eigenlijk een heel tof resultaat. Een volgende keer maak ik de mouwboorden ook wat langer. Hoera voor net te weinig stof!


Ik was erg blij met het resultaat. Sweaterstof kan zeker ook dienen voor dit patroon. Maar die verdomde kamsnaps! Telkens weer sprong er eentje los, hoe hard en hoe vaak ik er ook kracht op zette (of op liet zetten) met de kamsnapstang. Heel frustrerend. Want Kasper was beginnen te kruipen en dan is zo'n pakje het ideale kledingstuk. Door het ongeluk heeft het even geduurd vooraleer ik iets anders heb geprobeerd, maar deze week is het er eindelijk van gekomen om er andere drukknopen op te zetten (zo van die drukkertjes als rompertjes ook hebben). Ze lijken vaster te zitten, hopelijk is dat ook echt zo. 




Wat ik nog meer hoop, is dat de jumpsuit nog past, maar de foto's bewijzen wel dat hij er al plezier van gehad heeft. Sowieso staat er nog een jumpsuit op de planning.




Patroon: jumpsuit van Kiind
Stof: coupon sweaterstof van bij Cas & Nina

Follow on Bloglovin

4 opmerkingen:

  1. oh heel mooi!
    die drukknopjes zijn ook wel mooi en blijkbaar bestaan die ook in gekleurde vorm

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk als je zo restjes kan opgebruiken! Mooie jumpsuit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof Zeg! Ik vind bredere boordjes ook zo leuk, maar vergeet het nog vaak zo te voorzien. Extra leuk als het toevallig komt, dan!

    BeantwoordenVerwijderen