vrijdag 6 mei 2016

Een IJsjes Billie


Dit is niet de eerste Billie die ik maakte, maar wel de eerste die op de gevoelige plaat werd vastgelegd. Wat ben ik blij met de mooie pasvorm van dit patroon, want andere patronen hebben het hierdoor niet tot bandwerk gehaald. Van deze zullen er daarentegen nog heel wat exemplaren onder de naaimachine rollen.

Niels mocht de stof kiezen. Het verbaasde me niet toen hij resoluut ging voor groen (want zijn lievelingskleur) en ijsjes (want kan hij de hele dag eten). 
Ik maakte een smalle 122 die ik 4 cm verlengde. Bij een dunne tricot zit deze hem perfect, bij een dikkere tricot, zoals deze ijsjes, waag ik me een volgende keer misschien toch eens aan de standaard maat. Ik heb het idee dat het model hem ietsje te strak rond te buik zit, al kan dat ook komen door het shirt met lange mouwen dat hij er de eerste keer onder gedragen heeft. Van de vader heb ik geen opmerkingen gehoord (en die steekt zijn commentaar niet onder stoelen of banken, geloof me), dus misschien kan ik het gewoon bij dit recept houden. 


Deze Billie werkte ik aan de armen en hals af met boordjes, onderaan zoomde ik om. Niet zoals in het patroon staat beschreven door 2 x 1,5 cm om te zomen, maar ik werkte de onderkant eerst af met de overlock en daarna zoomde ik één keer 3 cm om met de tweelingnaald. De afgewerkte versie ziet er zowaar professioneel uit zo. Maar daar heb ik dus geen foto van, want niet meteen genomen en nu zit het t-shirt al in de was.


Als Niels kan spelen, is het iets minder gedoe om hem op de foto te zetten. De ene keer geeft dat een beter resultaat dan de andere. Deze keer kon ik niet kiezen. Het moge duidelijk zijn dat het t-shirt helemaal goedgekeurd is.

 





Als ik zijn broek zo zie, dan besef ik dat ik nu toch eens dringend werk moet gaan maken van die eerste Cisse, in de hoop zo een perfect passende broek te krijgen. Het probleem met broeken uit de winkel is namelijk dat de maat die Niels past aan zijn heupen en billen met veel te korte broekspijpen gepaard gaat. Eens kijken wanneer ik daar tijd voor ga vinden...

Patroon: Billie van Zonen09
Stof: coupon van bij Cas & Nina


Follow on Bloglovin

4 opmerkingen:

  1. Leuk :)

    En de Cisse is echt een aanrader :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Billie zit als gegoten bij jouw zoontje. Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke Billie! Goed gekozen van Niels!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie Billie! En die Cisse, gewoon doen! Hier hangen er vier in de kast en die komen véél meer eruit dan die van de winkel. Ik ben alvast benieuwd naar meer!

    BeantwoordenVerwijderen