donderdag 28 april 2016

Bliksemse leather sweater


Ik ben niet echt origineel als ik schrijf dat het weer niet veel soeps is (understatement) en dat er hier ook volop verlangd wordt naar warme(re) dagen. Ik heb van de nood dan maar een deugd gemaakt en heb nog even een winterse trui voor de jongste genaaid. Ik greep terug naar een gekend patroon, de Leather Sweater van La Maison Victor. Ik maakte eerder al deze, deze en deze. Allemaal voor de oudste. Nu was de jongste aan de beurt. Ik maakte de kleinste maat, 92, zonder naadwaarde, voor mijn 13 maanden oude kapoen. Dat die maat hem past, biedt perspectieven, want veel kinderpatronen beginnen bij die maat. 

De stof recupereerde ik van de Omni Tempore trui die ik voor mijn man maakte, maar die hem niet mooi staat. Bij de keuze van de stoffen werd ik uitstekend geholpen door de mensen achter Madeline de Stoffenmadam. Ik was best teleurgesteld toen bleek dat de trui niet echt paste, maar ik was dan wel weer blij dat mijn man zo eerlijk was toe te geven dat hij de trui niet zou dragen, want hierdoor kon ik de stof tenminste opnieuw gebruiken. Die is te mooi om in de kast te blijven liggen. En een mannenmaat heeft het voordeel dat er heel wat stof in gaat, dus daar kon ik nog wel wat kledingstukken voor de jongens uit krijgen.


Het eerste werd dus een bliksemse leather sweater van Kasper. Deze trui behoeft geen verdere uitleg. Ik sluit af met wat aan-foto's.






Patroon: Leather sweater (maat 92), La Maison Victor;
Stoffen: Bliksem sweater en zwarte sweater, van bij Madeline de Stoffenmadam.


Follow on Bloglovin

7 opmerkingen:

  1. Wat een schatje, Saskia! En die trui staat hem prachtig. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig... meer hoeft het niet te zijn. Ze zullen dit veel dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof! Jammer dat je man en de trui geen goede combinatie waren maar wel een leuke oplossing voor de mooie stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, super! Ik vind donkere kleuren echt leuk voor kleine kinderen. 'Gelukkig' wilde je man de trui niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed dat het nog te recykleren viel. Leuke truitjes voor de kleintjes.

    BeantwoordenVerwijderen

  6. Here you will find variety of leather products available in stock for sale with quick shipping to your address, specially leather bondage and more,ready to land at your door steps

    BeantwoordenVerwijderen