dinsdag 2 juni 2015

Springpakjes!


Vooraleer ons boefje zijn eerste jumpsuits ontgroeid is, nog snel een blik op de 2 pakjes die ik voor hem maakte, nadat de proefversie die ik maakte zo goed gelukt was. 







Ik maakte beide kruippakjes in maat 62 maar hij kon ze al snel aan, of dat nu komt doordat hij groot is of dat het model klein valt, kan ik niet goed zeggen. Het zal wel een combinatie van de twee zijn.





Het voordeel van wat later te bloggen over een kledingstuk dat dan al veel gedragen en gewassen is, is dat ik kan 'filosoferen' over wat er beter kan in de toekomst: en dat is toch wel de sluiting van het pakje. Ik gebruikte kampsnaps maat T5, die zijn eigenlijk iets te groot en trekken daardoor de boordband wat uit model, bovendien kwamen de kamsnaps los in het begin en heb ik ze er allemaal nog eens met extra veel kracht ingezet. 


Voor mezelf geen probleem, maar niet zo leuk als ik dit cadeau geef aan iemand bij wie dan hetzelfde gebeurt. Misschien moet ik toch eens op zoek naar van die metalen drukknoopjes (zoals op rompertjes ook zitten) en daarmee experimenteren. Of dat al zal lukken bij de zomerse jumpsuits (met korte mouwen en korte pijpjes) maat 68 die ik ga maken, weet ik niet. Ik wil die af hebben voordat we op vakantie naar Zuid-Frankrijk vertrekken half juni. Want met een eerste kind dat in september geboren is, heb ik niet veel echt zomergerief voor een baby'tje van enkele maanden. En dan wil ik ook nog wat zomerkleren voor de oudste maken. Oh, help, tijd tekort!!

Patroon: Jumpsuit van Kiind
Stof: tricot van bij Ella & Basiel

Follow on Bloglovin

8 opmerkingen:

  1. Allebei super mooi!
    Ik maakte ook 68 en vond die inderdaad wel heel klein vallen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Ellen! Hij heeft er ondertussen eentje aangehad en voor nu is het perfect. We zullen zien hoe lang ze passen. :-)

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dankjewel, Karla! Binnenkort 2 zomerversies die ik zelf nog mooier vind. ;-)

      Verwijderen
  3. Wat een prachtige exemplaartjes heb je gemaakt zeg! Ik maakte ook een hoopje kruippakjes voor mn jongste in mijn preblogtijdperk. Heerlijk patroontje he?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Bianca!! Ik heb ondertussen ook 2 zomerexemplaartjes gemaakt, die ik zelf nog leuker vind. :-) Hopelijk kan ik daar op vakantie wat leuke foto's van trekken voor op de blog...

      Verwijderen